با تخفیف های ویژه جشنواره فروردین ۱۴۰۳ ما آشنا شوید

اطلاعات بیشتر X

تستر های پایه کابل شبکه Fluke دسته Verify چیستند

کیت تستر پایه و Intellitone فلوک

تستر های پایه کابل شبکه Fluke دسته Verify چیستند

به طور کلی تست های کابل شبکه که مهمترین آن ها را تستر های فلوک ‌Fluke انجام میدهند به سه دسته ی کلی تقسیم میشوند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با تستر های پایه فلوک نتورکز صحبت کنیم.

تست فلوک و آنالیز کابل شبکه ابتدایی برای رفع عیوب کلی یا Verify

همانطور که گفته شد وقتی که پای تست کابل شبکه و آنالیز زیرساخت‌های شبکه به میان می آید سه دسته تست وجود دارد که هر کدام از آنها را به صورت مختصر برای شما توضیح خواهیم داد و برای هر کدام نیز یک نمونه مثال خواهیم آورد.

همانطور که مشخص میباشد در ابتدایی ترین حالت تست کامل جهت رفع کردن مشکل های اولیه کابل و در متراژهای پایین کابل از این دسته تست ها استفاده می گردد. با توجه به این نکته بسیار مهم که ویژگی های این از تست ها و دستگاه های تستر مربوط به این دسته از تست، محدود و مربوط به شبکه‌های کوچک است. در نتیجه از لحاظ قیمت هم در رده‌های پایین‌تر قرار خواهد گرفت. در این قسمت شرکت فلوک تصمیم دارد که در خصوص تست کابل های مسی دستگاه Micro Scanner را پیشنهاد دهد که امکان تست کابل های Cat6 , Cat 5e و البته Coax وجود دارد.

خصوصیات دستگاه های تستر میکرو اسکنر فلوک Fluke Micro Scanner MS2

قابلیت های تستر و آنالیز کننده کابل شبکه میکرو اسکنر به قرار زیر است:

سنجش پارامتر های طول مسیر کابل، Length ،Wire map و Distance to fault که به معنی فاصله دستگاه تستر تا قسمتی که مشکل در کابل موجود میباشد است را نشان می دهد. البته در نظر داشته باشید که در خصوص ثبت سفارش این دستگاه هم باید از شماره های فنی های MS2-100: Micro Scanner 2 Cable Verifier, MS2-KIT: Micro Scanner 2 Professional Kit Intellitone Prob toner استفاده کرد و یا از فروشگاه ایران فلوک میکرو اسکنر را سفارش دهید.

دستگاه تست فلوک Fluke Microscanner2

تستر Microscanner MS2 فلوک

معرفی دستگاه تستر اینتلی تون Intelli Tone فلوک

یکی دیگر از تستر های بسیار کاربردی در مجموعه ی ارائه شده توسط شرکت فلوک نتورکز دستگاه Fluke IntelliTone است. این دستگاه بر خلاف قیمت‌پایینی که دارد کارایی بی نظیری را داشته و از جمله امکانات این دستگاه می توان به این نکته اشاره کرد که از طریق این دستگاه می‌توان چندین ملودی یکتا بر روی کابل ایجاد نمود و از طرف دیگر با قسمت دیگر این تستر ملودی را احساس کرده و پخش کرد. بدین ترتیب براحتی میتوان زوج سیم ها را تشخیص داده و می‌توان کابلهایی که شماره گذاری نشده اند و یا مسیر آنها مشخص نیست را پیدا کرد.

وجه اشتراک IntelliTone با تستر های پیشرفته Fluke چیست؟

این کار را تستر های پایه فلوک و حتی همین تستر IntelliTone حتی در صورتی که اگر کابل ها سربندی نشده باشند و البته یک سر آنها باز باشند هم قادر به انجام آن می باشد. در ضمن همه تستر های فلوک نیز امکان ایجاد کردن Tone را دارند و اشخاصی که مدل هایی از تستر فلوک را دارند فقط با خرید ماژول Prob آن قادر هستند از این ویژگی عالی استفاده کنند.

کیت تستر پایه و Intellitone فلوک

کیت تستر پایه شامل IntelliTone و MS2 فلوک

در صورتی که نیاز داشتید این تستر را سفارش دهید از شماره فنی های زیر استفاده نمایید و یا اینکه از فروشگاه ایران فلوک تستر ٖIntelli Tone را خرید نمایید.

MT-8200-60A : Intelli Tone 200  Prob & Toner

MT-8200-63A: Intelli Tone 200 Prob Only

در مقالات بعدی به دو دسته ی باقیمانده از تستر های فلوک می پردازیم. با ایران فلوک همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

چهار × سه =