با تخفیف های ویژه جشنواره اردیبهشت ۱۴۰۳ ما آشنا شوید

اطلاعات بیشتر X

تستر های پیشرفته فلوک دسته های Qualify و Certify چیستند؟

تستر های پیشرفته فلوک دسته های Qualify و Certify چیستند؟

تستر های Fluke Networks که یک شرکت بزرگ آمریکایی است و کار تست و آنالیز کابل های شبکه را بخوبی انجام میدهند به سه دسته تست تقسیم می شوند. این تستر های فلوک در دسته پایه یا Verify را در مقاله تستر های های پایه فلوک بررسی کردیم. اما اینجا میخواهیم دو دسته پیشرفته تر این تستر ها را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

دستگاه های تست پیشرفته سری Qualify فلوک

دسته دیگر از مجموعه آنالایزرهای زیرساخت شبکه ی Fluke در این دسته قرار می گیرد که به مبحث Qualify کردن کابل اختصاص یافته اند. در این گروه تنها تستر هایی که این امکان را دارند دستگاهیست به اسم Cable IQ که امکانات آن نیز به این صورت می باشد:

امکانات و معرفی دستگاه تستر Fluke CableIQ

اعلام میزان پهنای باندی که هر کابل پشتیبانی می‌کند را این تستر به راحتی اعلام میکند به طور مثال (۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰/VOIP/…) – طول خط (Length)– Wire Map و اعلام اینکه آیا کابل شما بیشتر از اندازه Noise و القای مجاور دارد یا خیر به صورت اصطلاح به آن Cross talk نیز میگویند.

این دستگاه امکان ذخیره سازی و چاپ تستهای انجام شده را هم دارد و شما می توانید میزان Impedance یا مقدار آمپدانس کابل مورد نظر را هم اندازه گیری نمایید و البته در جهت ثبت سفارش با شماره های فنی که در زیر برای شما آورده ایم استفاده کنید. همچنین می توانید هم اکنون از لینک خرید و قیمت CableIQ در فروشگاه ایران فلوک استفاده کنید.

  • CIQ-100: Cable Qualification Tester
  • CIQ-KIT: Cable IQ Advance Kit
دستگاه تست CIQ یا Fluke CableIQ

تستر Cable IQ فلوک

دسته تستر های پیشرفته فلوک به نام Certify

آخرین دسته بندی تست کابل ها هم که کامل ترین آنهاست مجموعه ای از دو دسته قبلی می باشد که ماژول های زیادی را در خصوص کابل های فیبر نوری و مسی دارد که از میان آنها به دستگاه Fluke DTX-1800 به همراه ماژول های فیبر نوری آن نام می‌بریم.

روش کار دستگاه DTX-1800 فلوک

روش کار این دستگاه هم به این صورت می باشد که همانطور که میدانید زمانیکه در کابلهای مسی سیگنال وارد می‌شود میدان مغناطیسی بسیار گسترده در آن به وجود خواهد آمد که در اثر ایجاد این میدان مغناطیسی الکترون مربوط به زوج ها بر روی یکدیگر ادغام می‌شوند و یکسری پارامترهای افت خط به وجود خواهد آمد که این پارامترها هرکدام هم قادر هستند که نمایانگر یک ایراد و یا یک اتفاق مهم در کابل باشند و اتفاقاتی که میتوانند کیفیت کابل مسی و نحوه سربندی کابل مسی هم به صورت کیفی از نظر نحوه پانچ و هم رنگبندی آن مقاومت کابل و پارامترهای دیگر آن که بر اثر فرمول های متفاوت به وجود خواهد آمد و اندازه‌گیری هر کدام از این پارامتر ها نیز در استانداردهای مختلف و هم در کتگوری های مختلف مورد اهمیت قرار دارند.

دستگاه تست Fluke DTX-1800

تستر DTX-1800 فلوک

استاندارد های تستر های فلوک پیشرفته چیست؟

پیروی از استانداردهای مختلف جهانی هم مانند  EN, TIA, ISO از سایر ویژگی‌های این دستگاه می باشند شما هم قادر هستید در کوتاه ترین زمان ممکن و بلندترین کابل استاندارد را امتحان کنید.

امکان پشتیبانی تست با فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز در این دستگاه موجود می باشد که علاوه بر آن هم قادر هستید تستها را هم به صورت اعداد و هم به صورت گراف مشاهده کنید. در جهت تست فیبر نوری هم قادر هستید ماژول های مالتی مود و سینگل مود را اضافه کنید و بعلاوه در خصوص تشخیص دقیق محل ایرادات فیبر نوری مثل Bend, Coupling و شکستگی های کابل شما قادر هستید از جدید ترین ماژول این دستگاه یعنی ماژول  OTDR استفاده کنید و در خصوص ثبت سفارش این دستگاه هم باید از شماره های فنی زیر استفاده کنید.

  • INTL: DTX Cable Analyzer
  • DTX-MFM2: Set of two DTX multi mode fiber module
  • DTX-SFM2:Set of two DTX single mode fiber module
  • DTX-OTDR-KIT:Compact OTDR kit for DTX-owner

همچنین برای سفارش دادن این دستگاه از لینک خرید و قیمت Fluke DTX-1800 در فروشگاه ایران فلوک استفاده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

4 × 3 =