با تخفیف های ویژه جشنواره فروردین ۱۴۰۳ ما آشنا شوید

اطلاعات بیشتر X

تست فلوک و اهمیت آن چیست؟ اگر تست فلوک نگیریم چه میشود؟

متخصصین از تست فلوک چه میفهمند؟

تست فلوک و اهمیت آن چیست؟ اگر تست فلوک نگیریم چه میشود؟

تست فلوک و اهمیت این تست در دنیای آی تی چه می باشد

اهمیت تست فلوک شبکه و کابل شبکه در دنیای امروز بر همه افراد کاملاً آشکار است. زیرا با توجه به افزایش شرکتهای خارجی سازنده تجهیزات شبکه و ابزار دقیق در چند سال اخیر ضرورت استفاده از تست کابل شبکه نیز بیشتر از پیش مهم شده است. در این مطلب قصد داریم تا با چگونگی انجام تست و روش های آن آشنا گردیم.

جایگاه تستر فلوک در دنیای استاندارد های کابل شبکه

یکی از بهترین ابزارهای اندازه گیری کیفیت و عیب یابی پسیو شبکه در دنیا را می‌توان بدون هیچ شکی تستر های فلوک نامید. این تستر اطلاعات دقیقی را از کیفیت کابل کشی، سرعت شبکه، مقدار و متراژ کابل، محل دقیق قطعی کابل را مشخص می کند. تست فلوک برای بررسی عملکرد لینک یا کانال ارتباطی که در اینجا به طور خاص اترنت کابلی میباشد و انواع کابل شبکه و همچنین فیبر نوری استفاده می شود و اطلاعات کاملی از فیبر و کیستون های شبکه و سایر تجهیزات موجود در شبکه در اختیار متخصصین آی تی قرار می دهد.

کاربرد تستر های فلوک چیست؟

کاربرد تستر های فلوک چیست؟

برتری تست فلوک نسبت به رقبای خود

برتری این سری از تستر های شبکه فقط به این موارد اختصاص نداشته و آنها شامل کاملترین اطلاعات از شبکه کابلی برای شما عرضه می‌کند و می‌تواند این اطلاعات را در خود تستر ذخیره گزارش دقیقی را در خصوص ارائه به کارفرما به صورت کتبی ارائه کند. این نوع تستر های شبکه، بصورت جهانی و در مقیاس وسیع مورد استفاده و تایید دنیای IT قرار گرفته و سالهاست که توسط کمپانی های بزرگ دنیا مورد استفاده هستند.

اگر تست فلوک را اولویت ندهیم چه خواهد شد؟

به دلایل مختلف مثل درآمد زایی و عدم آگاهی مصرف کننده، فروش نامرغوب تجهیزات کابل کشی OEM ، Remark درجه ۲ و ۳ و های کپی های چینی، هم اکنون به وفور و به راحتی در کل بازار وجود دارد و از آنجایی که برای تشخیص اصلی و تقلبی بودن این نوع تجهیزات استفاده از cable Analyzer می‌باشد و بدون آن شما قادر به تشخبص نیستید، اهمیت این تستر ها دو چندان شده است.

تستر فلوک دقیقا چیست و چه میکند؟

تستر فلوک دقیقا چیست و چه میکند؟

در این رده از تستر ها دو تستر معروف فلوک عبارتند از DSX-8000 و DTX-1800 است. همچنین به دلیل هزینه بالای تامین تجهیزات پسیو شبکه و زمانبر بودن آن، سازمان ها برای کاهش ریسک پروژه های کابل کشی ساخت یافته از تستر فلوک استفاده میکنند. به همین منظور آزمایش شبکه در راستای تکمیل چرخه خدمات شبکه و ابزار دقیق اندازه گیری اقدام به چنین حرکتی کرده اند و آنالیز کامل تجهیزات شبکه نیز توسط کارشناسان و متخصصان قبل و بعد از اجرای آن عمل صورت می گیرد.

ریسک عدم اجرای پروژه های تست کابل کشی دقیقا چیست؟

در خصوص این پرسش فوق العاده مهم که چرا به تست فلوک نیاز داریم، باید گفت که تستر های فلوک اطلاعات دقیقی از وضعیت کابل کشی شما در سازمان ارائه میدهند. بدون این اطلاعات شما کاملا گنک و نا آشنا با وضعیت کابل کشی و کیفیت تجهیزات مورد استفاده و وضعیت آن ها هستید و ممکن است براحتی دچار دردسر های آی تی گردید. زیرا بیش از 80 درصد مشکلات IT از اتصالات نادرست و بی کیفیت می آیند.

تستر های فلوک چه اطلاعاتی را در اختیار میگذارند؟

این تستر ها با استخراج متراژ دقیق از تمامی کابل کشی ها، تست مقاومت و میزان رسانایی کابل ها و گزارش دقیق از میزان خلوص مس به کار رفته در کابل شبکه، همچنین گزارش وجود نویز و محل دقیق آن در مسیر کابل کشی و گزارش قطع بودن یا ضعیف بودن نحوه اتصال رشته‌های کابل به کیسون کمک بزرگی به نصاب های شبکه می کنند و هم اکنون در تمام دنیا یکی از ابزار های مهم یک شرکت نصاب معتبر می باشند.

متخصصین از تست فلوک چه میفهمند؟

متخصصین از تست فلوک چه میفهمند؟

دلایل دیگر استفاده از تجهیزات تست فلوک

از جمله دلایل دیگری که در خصوص استفاده و ضرورت این تجهیزات میتوان اشاره کرد، تهدید اصلی و غیر سمی بودن تجهیزات پسیو شبکه است. به نحوی که این تستر ها قادرند رده و اصل بودن این تجهیزات را از تولید کننده های معتبر جهانی براحتی شناخته و کارفرما را از کیفیت تجهیرات مورد استفاده و برند آن مطمئن سازد. این تستر ها با استخراج متراژ دقیق کابل‌کشی نصاب ها را مطمئن میسازند تا از استاندارد ها تخطی نکنند و کیفیت کابل کشی را حفظ نمایند. همچنین تستر فلوک میتواند گزارش دقیق از اشکالات اتصالات کشش کابل و نحوه اتصال کیسون ها نیز براحتی قابل دسترس خواهد بود.

اگر قصد دارید که مطمئن شوید از اصل یا غیر از بودن تجهیزات شبکه به ویژه کابل شبکه و تجهیزات پسبو به کار رفته در شبکه خود، باید از تستر شبکه به ویژه تستر فلوک DSX2-8000 کمک بگیرید و البته گزارش دقیق و درست از لایه فیزیکی شبکه و نوع اتصالات به واسطه تست فلوک اعلام می‌شود.

از آنجا که در یک شبکه ی استاندارد مسی، رشته های کابل نیز باید به تجهیزات شبکه باید به صورت صحیح به یکدیگر اتصال یابند و نحوه وصل کردن آنها اهمیت بسیار زیادی دارد. تستر فلوک نحوه اتصال و موقعیت اتصال را مشخص می‌کند و برای کابل کشی شبکه هم نیاز است که محل دقیق آن را مشخص کنید و سپس باید دستگاه وجود داشته باشد که بتواند این شرایط را مهیا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

1 × 5 =