با تخفیف های ویژه جشنواره اردیبهشت ۱۴۰۳ ما آشنا شوید

اطلاعات بیشتر X

تست کابل مسی و فیبر نوری پیشرفته چگونه است؟

تست فلوک چیست

تست کابل مسی و فیبر نوری پیشرفته چگونه است؟

مراحل تست شبکه چیست؟

آزمایش و تست شبکه توسط دستگاه های تستر شبکه و در دو مرحله انجام می گردد مرحله اول به اسم آزمون باز شناخته میشود که اطمینان حاصل می کند که هر یک از اتصالات مورد نظر در جای درست باشند و مرحله دوم که تست اتصال کوتاه می باشد اطمینان می دهد اتصالات ناخواسته‌ای وجود ندارد.

تستر و ردیاب حرفه ای کابل شبکه

یک تستر قدرتمند کابل مثل تستر های فلوک Fluke قادر است خصوصیاتی از کابل که مربوط به انتقال سیگنال می باشد را اندازه گیری کند و همه اینها شامل مقاومت DC کابل شبکه، از دست دادن قدرت سیگنال یا میرایی سیگنال، در یک یا چند فرکانس را اندازه گیری می کنند و حتی میزان کراس تاک Crosstalk را در کابل های چند جفتی اندازه گیری می کنند و این در صورتی است که این ابزارها چندین برابر دارای قیمت و هزینه و پیچیدگی تسترهای بیسیک و اساسی هستند اما ممکن است این اندازه گیری ها برای تایید اتصالات کابل ها مطابق با استاندارد های فنی لازم در کابل کشی شبکه محلی لازم باشد.

تست فلوک چیست

تست پیشرفته فلوک Fluke Test

اهمیت تست فلوک شبکه

البته باید این نکته را بدانید که این تست شبکه که عموما با تستر های فلوک که گران قیمت است قادر خواهد بود که متراژ دقیق کابل شبکه استفاده شده را نشان دهد و آن را ذخیره کند. همچنین به این نکته توجه کنید که با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان کیفیت و اصل بودن کابل شبکه مرغوب را از تقلبی آن تشخیص داد. سایر ویژگی های این نوع تستر کابل فلوک را میتوانیم به اندازه گیری متراژ دقیق هر یک رشته سیم های داخل کابل اشاره کنیم. این دستگاه های تستر شبکه علاوه بر این که می توانند تشخیص دهند کدام سرکابل اشتباه شده باشد و همچنین قابلیت تشخیص اینکه کدام قسمت کابل قطع شده است را دارد. از ویژگی‌ها و نکات مهم دیگر این دستگاه این است که هم می تواند تشخیص دهد که کابل پیچ خورده است یا صدمه دیده است و  همه اتصالات به دست آمده را در خود ذخیره میسازد.

تستر کابل فیبر نوری شبکه چیست؟

تستر کابل نوری شامل یک منبع نور قابل مشاهده و یک اتصال سازگار با نصب کابل فیبر نوری می باشد و از یک منبع نور مرئی استفاده می کند. همچنین به این نکته توجه کنید که تشخیص آن می تواند با استفاده از چشم انجام گیرد. نمایشگر های پیشرفته تر کابل فیبر نوری هم می‌توانند ویژگی‌های از دست دادن سیگنال یک کابل فیبر نوری و اتصالات را تایید سازند و در جهت انتقال اطلاعات بر روی فیبر نوری از طول موج های بین 1300 تا 1650 نانومتر استفاده می کند که برای چشم قابل دیدن نیست.

تستر فیبر نوری فلوک

تستر فیبر نوری پیشرفته فلوک

قلم فیبر نوری چیست؟

قلم فیبر نوری از نور قابل دیدن در طول موج ۳۶۰ تا۶۷۰ نانومتر برای تشخیص مستقیم محل خطا در کابل فیبر نوری می باشد و نور مرئی در هسته مرکزی فیبر منتقل می‌شود تا زمانی که خطا اتفاق بیفتد و از آن بیرون بزند به این نکته توجه کنید که نور خارج شده در محل خطا از روکش فیبر یا کابل با تابش نور مناسب دیده می شود به این صورت است که قلم نوری محل وقوع خطا را می تواند تشخیص دهد و به کاربر ها نشان دهد.

قلم فیبر نوری از دستگاههای تست فیبر نوری برای ردیابی فیبرهای نوری بررسی پیوستگی فیبر و پیدا کردن خطاها مثل شکستگی، جوش فیوژن بد، پیچ های تند در کابل فیبر نوری استفاده می گردد. بطوری که ارتباط کابل فیبر نوری قطع شده باشد اولین قدم در خصوص عیب یابی و رفع مشکل کابل فیبر نوری چک کردن تک به تک رشته های فیبر نوری با استفاده از قلم فیبر نوری می باشد.

قلم فیبر نوری از نوع AUA-30

فیبر نوری نوع AUA-30 آن با ابعاد برابر با  5*45*150 میلی متر و وزنی برابر با 135 گرم قادر است یک گزینه مناسب برای شما باشد این قلم با بدنه آلومینیومی و ضد ضربه از سری VFL فولاد ضد زنگ ایجاد شده و قابلیت برد عملی تا ۳۰ کیلومتر را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد داد.

قلم فیبر نوری از نوع AUA-30 قادر است که تست با این دستگاه با توان 30mW و در فیبرهای سینگل مود و مالتی مود تا فاصله ۳۰ کیلومتر آسان و دقیق باشد و در صورتی که به راحتی و با دقت می تواند شکاف فیبر اتصالات ضعیف خم شدن یا ترک خوردگی را تشخیص دهد و البته برای ردیابی فیبر و گسل یا شکستن فیبر را با نور شفاف ۶۵۰ نانومتر امکان می سازد و طراحی این قلم به طوری است که از آسیب ESD جلوگیری می کند و البته ضد گرد و غبار هم می باشد.

با توجه به قیمت بالای برندهای خارجی از جمله اکسفو و فلوک این دستگاه با بالاتر بودن توان آن که 30MW است، تست فیبر را در فاصله‌های بالا تا ۳۰ کیلومتر رو به راحتی انجام می‌دهند و بسیار مقرون به صرفه است باید بدانید که کانکتور SC همان Standard Connector بر روی دستگاه می باشد. البته دو کانکتور FC و LC هم قادر هستند به آن اضافه شود که باید جداگانه خریداری شوند. راه حل پیشنهادی استفاده از پچ کورد نیز SC-FC و SC-LC است.

دیدگاهتان را بنویسید

هجده − 9 =