با تخفیف های ویژه جشنواره فروردین ۱۴۰۳ ما آشنا شوید

اطلاعات بیشتر X

خدمات تست فلوک به صورت پروژه محور و اجاره دستگاه فلوک

استفاده از تست فلوک در پروژه های کابل کشی

خدمات تست فلوک به صورت پروژه محور و اجاره دستگاه فلوک

خدمات تست فلوک در ایران فلوک

از بهترین ویژگی های تست فلوک طبق بررسی کارشناسان امر، افزایش ۳۳ درصدی بهره وری شبکه با صرف هزینه های کم می باشد. که از این قبیل می توان به سرورهای شبکه، کارت های شبکه و دستگاه های اکتیو شبکه اشاره نمود. ضمن اینکه این مسئله سبب افزایش طول عمر تجهیزات اکتیو، سوئیچها، روترها، تجهیزات مخابراتی، فایروال و دوربین ها می شود. بنابراین به نظر می رسد که اجرای تست شبکه بر روی شبکه شما امری کاملاً مهم خواهد بود.

حائز اهمیت بودن تست فلوک در پروژه های دولتی

به این نکته هم توجه کنید که در خصوص اهمیت دستگاه تستر فلوک و گزارش تست های آماری این دستگاه می توان گفت که همه وزارتخانه‌ها و ادارات کل و سازمانها برای برگزاری مناقصات اجرای شبکه های مسی و فیبر نوری یکی از شرایط اولیه و ضرورت شرکت در مناقصات را بهره‌مندی از ابزار نصب و تست و آنالیز مورد نیاز دستگاه تستر فلوک اعلام می کنند.

لذا با توجه به اینکه شرکت ایران فلوک جزء کمتر شرکت های مجهز به این دستگاه است آمادگی خود را در خصوص همکاری در انجام تست فلوک با کلیه داروها و موسسات محترم اعلام می کند.

تست کابل شبکه بوسیله تستر های فلوک

تست کابل شبکه بوسیله تستر های فلوک

خدمات اجاره روزانه دستگاه های تست فلوک به شما

ما در ایران فلوک آسمان قشم به دلیل آنکه دستگاه های تست فلوک را از قبیل DSX 8000 و DSX 5000 را موجود داریم می توانیم به شما عزیزان نصاب شبکه و شرکت های اجرای پروژه های شبکه پسیو و شبکه های ساخت یافته بطور روزانه دستگاه فلوک را اجاره دهیم. این خدمات در کمتر شرکتی در ایران ممکن است به دلیل آنکه این شرکت ها از اعتبار لازم برای تهیه این دستگاه ها برخوردار نیستند.

از ویژگی های دستگاه تستر فلوک می توانیم به این موارد اشاره کنیم

دستگاه های فلوک امکان خطایابی پیشرفته با قابلیت تشخیص موقعیت را داشته و همچنین دلایل احتمالی آن مشکل را نیز به کارشناسان ارائه میدهد. همچنین تستر فلوک قابلیت نشان دادن متراژ دقیق فاصله پریزهای شبکه تا سوئیچ و متراژ دقیق کابل های استفاده شده در شبکه را براحتی داشته و آن را نشان میدهد.

از پارامترهای تخصصی که تست فلوک به کارشناسان نشان میدهد میتوان به موارد زیر اشاره نمود، البته ما قصد داریم تا با آموزش این پارامتر ها در مقالات دیگر و بصورت کوتاه در ادامه این مقاله به اینها بپردازیم.

Propagation Delay – Length – Wire Map – Dc loop Resistance – Delay Skew – NEXT – Return Loss(RL) – Insertion Loos – ACR

قیمت پروژه های فلوک

لیست قیمت پروژه های اجرای تست

راهنمای گزارش تست فلوک را با یکدیگر می بینیم

برای درک گزارش آن باید پارامترهای تست فلوک را قبل از هرچیزی کامل بشناسیم پارامترهای این تستر را برای شما در ادامه آورده‌ایم.

پارامتر Wiremap:

یکی از پارامترهای مهم برای این کار Wiremap می باشد که در جهت بررسی مشکلات فیزیکی کانال شبکه استفاده می‌شود و نحوه عملکرد پارامتر Wiremap به صورت خطا و ارور می باشد. با یافتن اشکالات فیزیکی می توانیم شناسایی کنیم که مثلا نصب صحیح سوکت ها در انتهای کار و هر گونه اتصال کوتاه بین دو یا چند رشته کابل قطعی یک یا چند رشته چیدمان صحیح رشته ها درست انجام شده است یا خیر.

پارامتر propagation delay

این پارامتر نشان دهنده زمانی است که برای انتقال یک سیگنال به کابل در نظر گرفته شده است و نحوه نمایش این پارامتر به صورت عددی است.

پارامتر delay skew

یکی از پارامترهای مهم این تست Delay Skew است که در واقع پارامتر Cable Length سبب آن می‌شود که حالت استاندارد طول کابل بیشتر از ۹۰ متر نباشد. همچنین این پارامتر یک رقمی بین ۲۵ تا ۳۰ ثانیه را نشان می‌دهد و در واقع این نشان از کمترین و بیشترین زمان ارسال سیگنال است.

پارامتر cable length

پارامتر به طول کابل شبکه مربوط است و میزان طول کابل را نشان میدهد.

پارامتر Propagation Delay

مدت زمانی را که یک سیگنال از یک طرف کابل ارسال می‌گردد و در طرف دیگر آن دریافت می‌شود و بر اساس milliseconds, nanosecond, picosecends هم مورد سنجش قرار می‌گیرد

تفاوت Delay Skew با Propagation Delay در این مسئله است که تفاوت Propagation Delay بین سریعترین و کندترین زوج را Delay Skew گویند که معمولاً بین 25-30 nanoseconds (nSec) بر روی ۱۰۰ متر کابل می باشد.

پارامتر Cable Lenght

با استفاده از این پارامتر اطمینان می شود که طول کابل از استاندارد ۹۰ متر تجاوز نکرده باشد. زیرا در استاندارد اترنت مسی ذکر شده است که باید طول کابل کمتر از 90 متر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

شانزده − 11 =