با تخفیف های ویژه جشنواره فروردین ۱۴۰۳ ما آشنا شوید

اطلاعات بیشتر X

نکات مهم هنگام تست فلوک کابل های شبکه مسی چیست؟

استاندارد تست فلوک کابل چیست

نکات مهم هنگام تست فلوک کابل های شبکه مسی چیست؟

تست فلوک کابل مسی چرا مهم است؟

تست فلوک کابل یک موضوع بسیار مهم است که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم. چه این تست درباره نصب کابل جدید در یک ساختمان باشد و چه به قصد عیب یابی کابل موجود شبکه اترنت یک سازمان باشد و چه آزمایش کابل فیبر نوری، تست فلوک به عنوان یک مسئله ی کلیدی یک نقش بسیار مهم را در فرایند راه اندازی شبکه دارد.  اما این نقش چیست؟

توانایی تست کیفیت برای به حداکثر رساندن عملکرد شبکه و زمان مفید کارایی کابل ها بسیار مهم می باشد. همانطور که شبکه ها تکامل پیدا می کنند نیازهای زیر ساخت کابل کشی هم برای پشتیبانی از آنها افزایش پیدا می‌کند. از آنجا که استانداردهای جدید کابل کشی شبکه به صورت مداوم در حال توسعه هستند دستورالعمل هایی را برای متخصصان کابل کشی در هنگام نصب، عیب یابی، آزمایش و تایید شبکه کابل مسی و فیبر را عرضه کنند.

نکات تست فلوک چیست

نکات مهم تست فلوک هنگام تست

علت اهمیت تست فلوک در یک کلام: رفع اشکال و عیب یابی

یکی از مشکلاتی که متخصصان تست کالاهای مخابراتی یا دیتاکام با آن مواجه هستند ناشی از محدودیت‌های پهنای باند کابل کشی مسی منازل مسکونی و اداری می باشد اما با تستر کابل اترنت شبکه Fluke CableIQ شما براحتب متوجه آن می شوید.

اما هدف از تست فلوک براستی چیست؟ تست کابل شبکه آزمونی است که عملکرد کابل را مورد بررسی قرار می‌دهد و در هنگام آزمایش یک کابل خاص، دلیل اصلی استفاده از آن بررسی شده و طول کابل و پارامتر های عملکرد در هر نوع کابل خاص cat5e، cat6 و غیره می باشد.

عملکرد کلیدی که تستر فلوک دارد به عنوان یک ابزار تست صلاحیت، کارایی خاصی را برای یک تکنسین شبکه ایجاد و طراحی میکند و توانایی آن در تعیین اینکه آیا کابل تحت آزمایش می تواند سیگنالینگ فناوری شبکه خاص را انتقال بدهد یا پشتیبانی کند و میزان کیفیت آن در چه حدودی است را ارزیابی میکند.

نکات مهم در هنگام تست فلوک چیست و باید به چه پارامتر هایی دقت کرد؟

اول از همه آنکه کابل شما باید مطابق با استانداردهای TIA / EIA 568B بوده و این استاندارد را برای Cat6 رعایت کند.

دوم اینکه اگر به عنوان یک شبکه استاندارد 100BaseT نصب گردیده باید Test Limit را بر روی 100BaseT تنظیم کنیم و در این حالت همه پارامترها و مقادیر را که برای 100BaseT لازم است را باید تست کنیم. ضمن اینکه در زمان تست اگر نتیجه 1000Mbs جواب نداد هیچ مسئولیتی به عهده شرکت پیمانکار نیست و حتی اگه تجهیزاتی مثل کابل Cat6 برای شما تهیه و نصب کرده باشند چون خواسته شما 100BaseT بوده سرعت 100Mbs خواهد بود.

به چه مواردی دقت کنیم؟

هنگام تست فلوک به چه مواردی دقت کنیم؟

 آیا اترنت سریعتر از وای فای است و اهمیت کابل مسی چیست؟

جواب دقیقا بله است معمولاً سریع‌تر از وای فای می باشد. اما استاندارد های وایفای جدیدی نیز در بازار آمده که از کابل مسی با استاندارد 5e بیشتر سرعت دارد. البته کابل های مسی مزایای دیگری هم دارد اتصال شما با این کابل از وای فای پایدار تر و ایمن تر می باشد و شما هم قادر هستید که سرعت کامپیوتر خود را بر روی وای فای در مقابل اتصال مسی به راحتی تست کنید.

اهمیت اسکرینینگ کابل یا محافظ در چیست؟

اگر کابل محافظی وجود نداشته باشد در حین استفاده کابلها تحت تاثیر میدان مغناطیسی قرار خواهد گرفت و علاوه بر این ها حتی در کابل های بدون محافظ این تداخل تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که آهنربای قوی در کنار کابل در حال استفاده قرار گیرد و اگر هم استفاده نگردد خطر تداخل هم وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

13 − سه =