با تخفیف های ویژه جشنواره مرداد ۱۴۰۳ ما آشنا شوید

اطلاعات بیشتر X

تست فلوک و تاثیر آن در رفع عیوب شبکه

روش های تست شبکه و رفع اشکال

تست فلوک و تاثیر آن در رفع عیوب شبکه

در این مقاله سعی میکنیم تا شما را با نحوه رفع عیوب شبکه با تستر های فلوک نتوکز آشنا کنیم. آیا میدانستید که شما به عنوان تکتیسین و یا نصاب شبکه های کامپیوتری میتوانید به طور دقیق و با جزئیات فوق العاده به رفع عیب شبکه و مشکلات اتصال آن را برطرف کنید. این مسئله در کارایی شرکت های نصاب و سرعت رفع مشکلات شبکه توسط آنان کمک شایانی کرده است.

چگونه با تستر های فلوک مشکلات شبکه را رفع اشکال میکنیم

رفع عیوب شبکه با تست فلوک توسط کارشناسان یک سازمان به راحتی قابل انجام می باشد و با توجه به اینکه، گزارشات تست در دستگاه ذخیره می شود و بعد از تحلیل در نرم‌افزار LinkWare Cable Test Management Software به صورت فایل pdf یا XML در اختیار مدیریت آن سازمان قرار می گیرد این گزارش مشکلات ارتباطی شبکه رادر هر مکانیزم شبکه ت اپچ پنل رک اصلی سازمان یا کمپانی را مشخص می سازد و مستند های قابل تحلیل را به کارشناسان آن در خصوص عیب یابی می‌دهد.

روش های تست شبکه و رفع اشکال

روش های تست شبکه و رفع اشکال

تکنولوژی اختصاصی فلوک

از جمله مواردی که در امر شبکه و رفع اختلالات آن، می توان به آن اشاره کرد تکنولوژی پیشرفته دستگاه تستر فلوک DTX-1800 وDSX-8000 می باشد که جهت گزارش تست آماری مکانیزم های شبکه از آن استفاده می شود. دستگاه تستر فلوک DTX-1800 وDSX-8000 به مدیران شبکه کمک می کند در خصوص نودهای فعال و غیر فعال که شاید تا مدتها هم مورد استفاده قرار نگیرند سریعتر مشکلات شبکه را پیدا کنند و این امکان را می دهد تا متوجه شوند که عیب ایجاد شده در شبکه از سخت افزار است یا شبکه و یا برنامه های نرم افزاری است.

اهمیت پروژه های تست فلوک

یک نکته بسیار مهم در خصوص رفع عیب و عیوب شبکه با فلوک که باید به آن اشاره کرد در خصوص اهمیت دستگاه تستر فلوک DTX-1800 ,DSX-8000 می باشد به گزارش تست های آماری این دستگاه به این نکته اشاره می شود که کلیه وزارتخانه ها و ادارات کل و سازمانها در برگزاری مناقصات اجرای شبکه های مسی فیبر نوری یکی از شرایط اولیه و ضرورت شرکت در مناقصات را بهره‌مندی از ابزار نصب و تست و آنالیز مورد نیاز به دستگاه تستر فلوک اعلام میکند و با توجه به اینکه ایران فلوک جزو معدود شرکت هایی است که مجهز به این دستگاه آمادگی خود را در خصوص همکاری در انجام تست فلوک به وسیله دستگاه تستر فلوک DSX-8000 با همه اداره ها و موسسات محترم اعلام می کند.

رفع عیوب و ایراد شبکه با فلوک

رفع عیوب و ایراد شبکه با فلوک

ویژگی های تستر فلوک DTX-1800 و DSX-8000

در خصوص اهمیت سرعت تست بالا، بگذارید این گونه شروع کنیم که ۶ تا ۹ ثانیه برای خطوط Cat 6 می باشد و ۱۲ ثانیه هم برای خطوط فیبر نوری است که امکان خطایابی پیشرفته با ویژگی تشخیص موقعیت و دلایل احتمالی آن قابلیت نشان دادن متراژ دقت فاصله پریزهای شبکه تا سوئیچ و متراژ دقیق کابل های استفاده شده در یک شبکه را نشان می دهد. از ویژگی بعدی این محصول توانایی تست خطوط cat5 , cat5e , cat 6 را نام می بریم و قابلیت تست با فرکانسهای 900 MHZ برای خطوط اینترنت Class.F.G 10 , CAT7 البته حائز اهمیت است که این تستر فلوک قابلیت ارائه گراف رنگی را دارد و برخوردار از اندازه گیری پارامترهای فیزیکی و مفهومی کابل شبکه که شامل انواع آن از قبیل Propagation Delay Length Wire Map Dc loop Resistance Delay Skew NEXT(Return Loss (RL Insertion Loos ACR می باشد

توانایی های تسترهای فلوک Fluke

  • تست دقیق و کامل لایه فیزیکی شبکه شامل کاب کیستون پریز پچ کابل پچ پنل
  • تایید اصلی یا غیر اصلی بودن تجهیزات پسیو شبکه انواع کابل کیستون کابل پچ پنل
  • تست مقاومت و میزان رسانایی کابل
  • گزارش وجود و یا عدم وجود نویز و محل دقیق آن در مسیر کابل کشی
  • و گزارش میزان خلوص مس به کار گرفته شده در کابل شبکه
  • گزارش قطع بودن یا ضعیف بودن نحوه اتصال رشته های کابل به کیستون
  • گزارش وجود کشش یا خمش بیش از حد و محل دقیق آن در مسیر کابل کشی
برطرف کردن مشکلات شبکه

برطرف کردن مشکلات شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

هجده + 4 =