با تخفیف های ویژه جشنواره مرداد ۱۴۰۳ ما آشنا شوید

اطلاعات بیشتر X

تست فلوک کابل فیبر نوری چگونه است و باید به چه مواردی دقت کرد؟

مشکلات اصلی کابل های نوری چیست

تست فلوک کابل فیبر نوری چگونه است و باید به چه مواردی دقت کرد؟

اهمیت فیبر نوری و تست فلوک آن در چیست؟

از آنجا که کابل کشی فیبر نوری، هسته اصلی شبکه‌های دیتاکام امروز می باشد. بطوری که قالبا بصورت بک بن یا اسکلت اصلی شبکه در طراحی شبکه های امروزی کمپس نتورک کارشناسان به آن توجه ویژه ای دارند. فیبرهای نوری یک نوع رسانه قالب برای پیوندهای مرکز داده حیاتی ماموریت ستون فقرات درون ساختمان ها و فاصله های طولانی برای شبکه های دانشگاهی دارا می باشد.

البته به این نکته دقت کنید که با افزایش سرعت شبکه و تقاضای پهنای باند محدودیت های مسافت و تلفات را کاهش می یابند و به همین دلیل است که تست فلوک یا آزمایش گواهی کابل کشی فیبر نوری را مهم تر از همیشه خواهد ساخت.

نکات مهم تست فیبر نوری

نکات مهم تست فیبر نوری کدامند

انواع تستر های فلوک در مبحث کابل های فیبر نوری

تستر های فیبر نوری مثل ابزارها و تجهیزاتی هستند که برای انجام بازرسی و تمیز کردن اولیه و تستر های عیب یابی و تایید اولیه و تسترهای گواهینامه مورد استفاده قرار میگیرند و البته تستر های پیشرفته OTDR می باشند که تخصصی تر عمل میکنند و برای عیب یابی و تجزیه و تحلیل کابل‌های فیبر نوری هستند استفاده می گردد.

5 اشتباه مرگبار در هنگام نصب فیبر نوری و عیب یابی آن ها

اما این پرسش مهم را مطرح میکنیم که در زمان نصب کابل شبکه چه کارهایی را نباید انجام داد پنج روش وجود دارد یا به اصطلاح پنج اشتباه وجود دارد که در زمان نصب کابل شبکه باید از آن اجتناب کرد.

نادیده گرفتن فضای مناسب و فضای محدود برای حذف کابل ها، مدیریت ضعیف کابل ها بصورتی که کابل ها شل و آویزان باشند، اجرای کابلهای موازی با کابل های برق، عدم تکمیل تست صحیح و در آخر استفاده از کابل های جدا برای دیتا و صدا در پروژه های کابل کشی بسیار رایج بوده و کیفیت پروژه را کاهش میدهد. این امور باعث میشود یک نتیجه مطلوب از تست فلوک به دست نیاید و یا اساسا تست دچار fail گردد و پاس نشود.

چرا یک کابل فیبر باید نتیجه تست خوبی نداشته باشد

چرا یک کابل فیبر باید نتیجه تست خوبی نداشته باشد

چگونه سیگنال کابل اترنت خود را باید آزمایش کنیم

شما تاحدودی بدون وجود تستر های پیشرفته فلوک هم میتوانید کابل شبکه خود و سیگنال آن را بررسی کنید. به این صورت که به دنبال یک چراغ سبز در پشت مودم خود بگردید و در دو شاخه ای که کابل LAN فیبر وصل باشد به سر دیگر مودم دقت کنید. مودم ها معمولاً یک چراغ دارند که قدرت سیگنال را نشان میدهد چراغ سبز هم نشان دهنده اتصال خوب است و چراغ های زرد یا قرمز نشان دهنده مشکلات سیگنال ها می باشند و اگر چراغ سبز نیست اتصال خود را بررسی کنید یا کابل را تست کنید.

فلوک یک شرکت پیشرو در سراسر جهان است که در عیب یابی و صدور گواهینامه و ابزار نصب برای متخصصانی است که زیرساخت های مهم کابل کشی شبکه را نصب و نگهداری میکنند را تامین میکند.

به چه صورت میتوانیم متوجه شویم که کابل فیبرنوری دچار مشکل است

بدون نیاز به تستر های پیشرفته فلوک می توانید این موارد را بررسی اولیه نمایید . نخست آنکه اگر نور قرمز زیادی قابل مشاهده باشد کانکتور خراب می باشد و باید تعویض گردد و اگر از طرف دیگر نگاه کنید و نور را ببینید که فقط از فیبر خارج بشود یعنی اتصال خوب است و اگر کل کابل فیبر بدرخشند بد است و اگر کابل به اندازه کافی بلند باشد دستگاه OTDR قادر است که تشخیص دهد که آیا کانکتور خراب است یا نه؟

مشکلات اصلی کابل های نوری چیست

عمدتا کابل های نوری دچار چه مشکلاتی میشوند 

مهمترین تست های کابل های نوری با تستر فلوک چیست

شاید مهمترین آزمایش از دست دادن میزان زیادی از قدرت نور ورودی یک کابل فیبر نوری نصب شده باشد که این تست کابل معمولا با استفاده از منبع نور LSPM و قدرت سنج و البته یا مجموعه تست تلفات نوری OLTS انجام می گیرد که توسط همه استانداردهای بین المللی برای اطمینان از اینکه سیگنال های کابل در محدوده تلفات قرار دارد لازم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

3 + چهارده =