با تخفیف های ویژه جشنواره اردیبهشت ۱۴۰۳ ما آشنا شوید

اطلاعات بیشتر X

کابل فیبر نوری چه نوع کابلی است و مزیت آن چیست؟

ساختار کابل فیبر نوری

کابل فیبر نوری چه نوع کابلی است و مزیت آن چیست؟

در این مقاله سعی داربم تا شما را با کابل های فیبر نوری آشنا کنیم تا بدانید کابل فیبر نوری چیست و چه کاربرد هایی دارد؟ یک کابل فیبر نوری در برگیرنده یک کابل شبکه می باشد که متشکل از رشته های شیشه ای است که داخل یک مخزن عایق مانند جای گرفته اند. این کابل ها برای استفاده در فواصل طولانی و برای شبکه های داده با کارکرد قابل توجه و همچنین ارتباطات از راه دور ساخته و پیاده سازی شده اند. نسبت به کابل های مسی، کابل های فیبر نوری؛ پهنای باند بالاتری را عرضه می نمایند و اطلاعات را در فواصل زیادتری منتقل می سازند.

کابل فیبر نوری چیست؟

کابل فیبر نوری چیست؟

کابل های فیبر نوری به صورت قابل توجهی اینترنت جهان، تلویزیون های کابلی و سیستم های تلفنی را ساپورت می نمایند.

کابل های فیبر نوری چگونه کار می نمایند؟

سیگنال مورد استفاده در کابل های نوری چیست

کابل های فیبر نوری سیگنال های ارتباطی را با به کارگیری پالس های نوری تولید شده به وسیله لیزر های کوچک یا LED ها منتقل می سازند. این کابل ها متشکل از مقدار قابل توجهی از رشته های شیشه می باشند که هر یک از آن ها تنها اندکی از موی یک آدم ظریف تر می باشند.

کور و هسته ی لینک های نوری چه ساختاری دارد

مرکز هر رشته، هسته یا core لقب می گیرد که راه نور برای حرکت را مهیا می سازد. هسته یا core با یک پوشش شیشه ای به اسم cladding (روکش) که نور را منتقل می سازد در بر گرفته شده تا از اتلاف سیگنال پیشگیری نماید و به نور این مجوز را خواهد داد تا در مسیر کابل حرکت نماید.

ساختار کابل فیبر نوری

ساختار کابل فیبر نوری

مزیت های کابل فیبر

کابل های فیبر نوری از ظرفیت زیادتری برخوردار می باشند. مقدار پهنای باندی که یک کابل فیبر نوری قادر است آن را عرضه نماید خیلی زیادتر از آن چه می باشد که در یک کابل مسی با ضخامت مشابه استفاده خواهد شد. کابل های فیبر نوری به سرعت های ده، چهل و حتی صد گیگابیت بر ثانیه خواهند رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

سیزده + 12 =