با تخفیف های ویژه جشنواره مرداد ۱۴۰۳ ما آشنا شوید

اطلاعات بیشتر X

روش های تست کابل شبکه به صورت مختصر چیست؟

تستر پیشرفته کابل شبکه

روش های تست کابل شبکه به صورت مختصر چیست؟

روش کار با دستگاه فلوک کابل شبکه

روش تست کابل شبکه را با تستر های گوناگون از قبیل تستر بیسیک و پایه شبکه و تستر پیشرفته فلوک Fluke که ساخت و تولید کشور آمریکا می باشد و از بهترین و شناخته شده ترین دستگاه تست شبکه است را بررسی میکنیم. البته باید بدانید که تست کابل شبکه با هر ابزار و دستگاه تست متفاوت می باشد. اما به طور کلی در تستر های فلوک ما دو روش کلی برای تست کابل ها داریم. در صورت کلی باید گفت تست فلوک شبکه به دو صورت چنل و پرمننت انجام می گردد.

روش تست فلوک کابل شبکه با پارامتر چنل Channel

یک نمونه ساده از آزمایش کابل شبکه می باشد. لازم است بدانید که در این روش در ابتدای کار دو سر کابل شبکه را کیستون زده و با استفاده از پچ کورد شبکه کابل ها را به یکدیگر اتصال داده و سپس تست فلوک آن را می‌گیریم.

روش تست فلوک کابل شبکه پرمننت Permanent

نمونه کامل تر از آزمایش قبلی است که این بار کابل شبکه را کیسون زده و به وسیله ماژول های پرمننت که متعلق به خود تستر فلوک است کابل را به دستگاه متصل کرده و شروع به انجام تست فلوک می کنیم.

تستر پیشرفته کابل شبکه

تستر کابل شبکه Fluke

آموزش روش کار با قلم فیبر نوری

در ادامه این آموزش خرید تستر شبکه و آموزش کار با قلم فیبر نوری خواهیم پرداخت استفاده از این قلم نوری بسیار آسان می باشد و برای استفاده از قلم نوری کاور پلاستیکی کانکتور از دو انتهای کابل فیبر نوری برای تست را باید برداریم و قلم نوری به یکی از دو سر انتهای کار را اتصال دهیم. سپس دکمه سر قلم نوری را می زنیم و نوری که از سر دیگر آن بیرون می‌آید را می توانیم مشاهده کنیم. این کار به صورت ساده پیوستگی لینک نوری را نمایش می دهد و اگر با فیبر های مختلف امتحان کنید نور نشتی از جوش های نامناسب و فیوژن ها مشخص شده و می توانید آن را چک کنید. این کار هم یک شیوه ساده بصری برای پیدا کردن خطا در خصوص اتصالات و جوش های نامناسب را نشان خواهد داد. حال همه تجهیزات را از هم جدا کنید و کاور پلاستیکی کانکتورها را بگذارید و همه چیز را به شیوه قبل برگردانید.

با مطالعه این مقاله راهنمای خرید تستر شبکه با تستر کابل شبکه انواع و کاربرد آن و نحوه کار آن به خوبی آشنا شدیم و البته با آشنایی با آزمایشاتی که برای تست قطعی کابل وجود داشت به سادگی توانستیم بفهمیم که سوکت با کانکتورهای شبکه شما به درستی انجام شده است. امیدواریم آشنایی با انواع تستر کابل شبکه از نظر کارایی و تکنولوژی و نحوه استفاده از آن به شما در انتخاب تستر کابل شبکه کمک کند.

روش کار با تستر کابل شبکه بیسیک دیجیتال کی نت

کار با تستر کابل شبکه کد ۸۱۰۸ آسان است و در چهار مرحله انجام می شود.

تستر بیسیک کابل شبکه

تستر پایه کابل شبکه

گزینه دیدن WireMap

در زمانی از وایرمپ استفاده می گردد که بخواهیم بدانیم که آیا دو سر دیگر کابل شبکه متصل بوده و سوکت شبکه به طور صحیح متصل شده است یا خیر. در این صورت صحت این امر، پیام PASS به ما نشان داده می شود و در صورتی که پیام FAIL نشان داده شد، باید مجدداً سوکت وصل شود و همچنین از روی صفحه نمایشگر می توانید متوجه شوید که سوکت سمتی که به آن متصل است یا اصطلاحاً MAIN است یا سوکت Remote مشکل دارد.

گزینه Pair&Lentgh

از این گزینه در تستر های فلوک برای تخمین فاصله و طول کابل استفاده می گردد.

Coax/Tel

برای چک کردن در حالت سوکت تلفن RJ-11 و کابل COAXIAL است و ارتباط و اتصالات آن را مورد بررسی قرار می دهد.

Setup

مربوط به تنظیمات دستگاه مثل انتخاب زبان کالیبره کردن دستگاه استفاده می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

19 − 3 =