با تخفیف های ویژه جشنواره مرداد ۱۴۰۳ ما آشنا شوید

اطلاعات بیشتر X

مزایای کابل فیبر نوری نسبت به کابل های مسی چیست؟

وزن فیبر نوری پایین است اما سرعت آن بالاست

مزایای کابل فیبر نوری نسبت به کابل های مسی چیست؟

کابل فیبر نوری در مقابل کابل مسی چه برتری دارد؟

در این مقاله سعی داریم تا کابل های نوری را با کابل های مسی مقایسه کنیم و برتری ها و مزیت های فیبر نوری را نسبت به کابل های مسی مقایسه کنیم. در پایان این مقاله هم دلیل استفاده از کابل های نوری را بیشتر روشن مینماییم و درباره کاربردهای اصلی فیبر نوری صحبت میکنیم.

فیبر نوری مسافت بیشتری را پشتیبانی میکند

از جمله مزیت های فیبر نوری آن است که با توجه به آن که نور قادر است مسافت های بسیار طویل را بدون از دست دادن نیرو اش بپمیاید، بر همین اساس با به کار بردن کابل های فیبر نوری، لزوم استفاده از تقویت کننده های سیگنال کمتر خواهد شد.

مزیت های فیبر نوری چیست؟

مزیت های فیبر نوری چیست؟

لینک نوری، اطمینان پذیری بالاتری دارد و در برابر نویز مقاوم است

فیبر نوری نسبت به اختلال از حساسیت خیلی پایینی برخوردار است. یک شبکه کابلی نوع قدیمی احتیاج به پوشش ویژه برای حفاظت از آن در برابر اختلالات الکترومغناطیسی دارد. با توجه به این که این پوشش ها بسیار کمک کننده خواهند بود، برای پیشگیری از اختلالات در زمانی که کابل های بسیاری در کنار یکدیگر وجود دارند، کافی نمی باشند. ویژگی های فیزیکی شیشه و کابل های فیبری از ایجاد شدن هر چه زیادتر این مشکل ها پیشگیری می نماید.

فیبر های نوری مقاومت در برابر آتش و حوادث دیگر دارد

در کابل های فیبر نوری خطر حریق به صفر خواهد رسید، به این خاطر که هیچ گونه فرآیند الکتریسیته ای از داخل آن ها رد نمی شود.

وزن پایین تر و سرعت بالاتر در فیبر نوری

وزن کابل های فیبر نوری نسبت به سیم های مسی خیلی پایین تر می باشد. در مقابل این کابل ها دارای سرعت تقریبا نامحدودی میباشند، زیرا تنها یک بستر ارتباط نوری هستند و می توان از طول موج های متفاوت نور استفاده و از مودالاسیون های متفاوت برای دستیابی به پهنای باند متفاوت و بالاتر استفاده نمود. به عبارت دیگر تنها با ارتقای فرستنده و گیرنده ی نوری میتوان سرعت این کابل ها را افزایش داد.

وزن فیبر نوری پایین است اما سرعت آن بالاست

وزن فیبر نوری پایین است اما سرعت آن بالاست

سخن آخر و نتیجه گیری

در یک کلام می توان گفت، فیبر های نوری برای رد و بدل کردن داده در شکل دیجیتال و استفاده در شبکه های رایانه ای خیلی مفید تر و کاربردی تر می باشند. آنها دارای دوام بیشتر و کارایی بالاتری هستند و با برخورداری از سرعت بالاتر برای آینده نگری روی شبکه های برتر و ازتباطات راه دور و یا بستر های بک بن کابل کشی بسیار کاربرد وسیعی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

2 × 4 =