با تخفیف های ویژه جشنواره مرداد ۱۴۰۳ ما آشنا شوید

اطلاعات بیشتر X

نکات اولیه درباره تست فلوک

چگونه تست فلوک انجام دهیم

نکات اولیه درباره تست فلوک

تست فلوک واقعا چیست و چه کاربرذی برای ادمین شبکه دارد؟

با مورد اهمیت بودن کمپانی های سازنده تجهیزات شبکه در عرصه جهانی و افزایش دریافت نمایندگی محصولات پسیو با استفاده از برندهای متعدد در ایران و البته کارخانه های داخلی برای تولید این محصولات بر آن شدیم که در میان این همه محصولات متنوع به عنوان یک مرجع رسمی برای تست و آنالیز تجهیزات بر طبق استانداردهای بین المللی و البته با تکیه بر محصولات شرکت فلوک در خصوص انجام تست فلوک قادر باشیم یک گامی حتی کوچک را برای ارتقای این صنعت برداریم. امیدوارم که در پایان این مطلب بتوانیم به شما اطلاعاتی در رابطه با تست فلوک داده باشیم و در واقع کاملاً درک کنید که هدف واقعی از انجام این تست چیست.

پروژه تست فلوک

اجرای پروژه های تست فلوک

مهم ترین ویژگی تست فلوک

برترین و بالاترین ویژگی تست فلوک افزایش ۳۳ درصدی بهره وری شبکه باصرف یک هزینه کوچک است که علاوه بر اینکه این موضوع سبب افزایش طول عمر تجهیزات اکتیو مثل سرور های شبکه تجهیزات مخابراتی سوئیچ ها فایروال ها و دوربین ها هم می شود، به نظر می‌رسد که اجرای تست شبکه بر روی شبکه شما یک امر کاملاً ضروری باشد.

تست فلوک در خصوص بررسی عملکرد لینک یا کانال و انواع کابل شبکه و فیبر نوری انجام می شود و البته باید به این نکته هم دقت کرد که اطلاعات کاملی را در خصوص کابل و فیبر و نود در اقتصاد اختیار تکنسین ها قرار میدهد.

درباره کمپانی فلوک نتورکز

کمپانی عظیم به عنوان زیر مجموعه کمپانی بسیار گسترده Danaher یکی از سازندگان به نام تجهیزات آنالیز و اندازه گیری شامل انواع لوازم الکترونیک در خصوص سنجش پارامترهای الکتریکی و فیزیکی می باشد. این کمپانی در سال ۱۹۴۸ به وسیله جان فلوک دوست و هم اتاقی دیوید پاکارد و موسس کمپانی معروف hp بنیان گذاشته شد در صورتی که هر دو در شرکت جنرال الکتریک استخدام شده بودند و به کار مشغول بودند.

در حال حاضر شرکت فلوک یک کمپانی جهانی می باشد که در حال حاضر موفق به ارسال محصولات خود به حتی بیشتر از ۱۲۰ کشور دنیا شده است و در زمینه ساخت فروش و طراحی تجهیزات تست و اندازه گیری و صنعتی آموزشی و ابزار دقیق برای محیط های علمی فعال می باشد. در حال حاضر دو کمپانی بیومدیکال نیز در زیر مجموعه فلوک به عنوان سازمان های وابسته مشغول به کار می باشند.

چگونه تست فلوک انجام دهیم

بهترین روش تست فلوک چیست

روش کار تست فلوک چیست؟

حال قصد داریم روش کار تست فلوک را خدمت شما عرض کنیم. در ابتدا شما باید برای تست فلوک تعریف کنید که کابل از چه نوعی باشد Shielded يا Unshielded باشد که Cat6 است یا Cat6َA يا Cat7 پس از آن یک سری تنظیمات بر روی دستگاه ست میشود و در انتهای کار Test Limit را که آیا EIA / TIA است يا ISO یعنی نوع استاندارد تعیین می شود.

روشهای تست فلوک

به این قسمت با دقت توجه کنید به صورت کلی آزمایش تست فلوک به دو صورت چنل و پرمننت انجام می گردد. تست فلوک چنل Channel را در اینجا توضیح خواهبم داد. در این تست، یک نمونه از آزمایش کابل شبکه را انتخاب کرده و قبل از هر چیزی دو سر کابل شبکه را کیستون زده با استفاده از پچ کورد کابل ها را به دستگاه متصل کنید و بعد تست فلوک آن را انجام می دهیم.

مورد دوم تست فلوک پرمننت Permanent بود که اکنون به توضیح این تست می پردازیم. این بار کابل را کیستون زده و به وسیله ماژول های پرمننت که متعلق به خود تستر فلوک است تست را انجام می‌دهیم. برای اینکار کابل‌ها را به آن دستگاه متصل میکنیم و سپس آن را انجام می دهیم.

تست فلوک چیست و درباره آن

روش های اجرای تست فلوک

دیدگاهتان را بنویسید

1 + نه =