با تخفیف های ویژه جشنواره مرداد ۱۴۰۳ ما آشنا شوید

اطلاعات بیشتر X

انواع تست فلوک کابل های شبکه چیست؟

لیست قیمت تست فلوک

انواع تست فلوک کابل های شبکه چیست؟

در این مقاله درباره انواع تست شبکه فلوک می پردازیم البته هر آزمون شبکه در نهایت به گزارشی تبدیل میگردد که انواع پارامتر های تست فلوک در آن دیده میشود اما برای اینکه این موضوع بیشتر برای شما واضح شود در آینده به این مبحث خواهیم پرداخت. شرکت فلوک نتورکز به عنوان بهترین شرکت تولید کننده دستگاه های اندازه گیری پارامتر های کیفیت و عملکرد کابل های شبکه در جهان شناخته شده می باشد. با ما باشید تا در ادامه به شما تست فلوک را معرفی کنیم.

انواع تست فلوک بر اساس روش های انجام آن

استاندارد تست فلوک در دو نوع channel تست چنل که با طول ۱۰۰ متر و نوع پرمننت Permanent که در آن مقدار طول کابل ۹۰ متر می باشد، تقسیم میگردد. البته به این نکته توجه کنید که این آزمایش را می توان در متراژهای مختلف هم انجام داد و پارامترها را هم بررسی کرد اما معیار واقعی استاندارد در تست فلوک کابل شبکه ۹۰ متر است.

باید گفت که کابلی که تست فلوک پرمننت را پاس کند قطعاً تست فلوک چنل را هم پاس می کند اما امکان دارد کابلی که تست فلوک Channel را پاس می کند تست فلوک Permanent را پاس نکند و این به معنی آن است که تست پرمننت بر روی ۹۰ متر کابل شبکه از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.

لیست قیمت تست فلوک

قیمت تست فلوک

روش نصب سوکت در هنگام تست فلوک

آن هم یک موضوع مهم هست که خیلی ها را دچار دغدغه کرده است. مثلاً اگر شما نتوانید کابل مورد نظرتان را به درستی به سوکت یا کیستون وصل کنید در آن صورت کابل شما تست فلوک را نمی خواند و حتی اگر کابلهای شما دارای گارانتی و ضمانت تست هم باشد.

بهتر است که برای شبکه های انتقالی که نیاز به سرعت و حجم انتقال داده بیشتری را دارند مثل بانک ها و ساختمانهای هلدینگ انبارهای بزرگ و دانشگاه‌ها از کابلهای شبکه و تجهیزاتی استفاده کنید که تست فلوک پرمننت را پاس می‌کند و دارای کیفیت بالاتری است.

نکته مهم در پروژه های تست فلوک

یک نکته بسیار مهم در قراردادهای انجام خدمات شبکه وجود دارد که شاید برخی از همکاران از این موضوع که چه کاری را باید به مناقصه قرار دهند و چه چیزی را باید بعد از تمام شدن کار از کمپانی مجری پروژه تحویل بگیرند آگاهی کافی نداشتند برای همین بهترین راه این راه است که برای انجام درست و راه اندازی شبکه های بزرگ از یک مشاور استفاده شود.

قیمت هر نود در تست فلوک

قیمت گذاری تست فلوک

شرکت ایران فلوک با دارا بودن امکانات گسترده و به دلیل درخواست بازار و نیاز هم وطنان عزیزمان در ایران اقدام به ارائه خدمات جدیدی مبنی بر اجاره دستگاه های تست فلوک و همچنین اجرای پروژه های تست فلوک کرده است. ما با داشتن پرسنل مجرب خود در امر مخابرات و آی تی کشور و با سابقه ای نزدیک به دو دهه در امر انفورماتیک در خدمت رسانی به شما عزیزان سابقه ای پربار داشته ایم.

نکات مهم در قرارداد های پروژه های تست فلوک و شبکه

در این قسمت از این آموزش برای آشنایی شما با نکاتی هرچند کوتاه درباره عقد قرارداد اشاره می کنیم در ابتدا باید انتظارات و خواسته های خودتان را از شبکه همچنین هدف خودتان را از انجام پروژه مد نظرتان قرار دهید و در هنگام ثبت آن به صورت کامل در متن قرارداد هم مشخص کنید و بعد از آن در هنگام تحویل شبکه همان خواسته خود را مورد تست و ارزیابی قرار دهید و به این صورت جلوی مشکلات بعدی در انجام یا عدم انجام یا حتی چگونگی پاس شدن هدروم ها در آن را مشخص کنید.

برای اینکه بهتر متوجه تست فلوک شوید به این مثال توجه کنید

اگر در قراردادی که نوشته شده است شبکه دارای سرعت 1000Mbs باشد در هنگام تست فلوک و تحویل باید سرعت 1000Mbs که خواسته کارفرماست تامین شده باشد و اگر در آن قرارداد تصریح نمایید که استانداردهای TIA / EIA 568B برای cat6 رعایت شود در هنگام تست و تحویل شبکه از پیمانکار تمام پروتکل ها و پارامتر هایی که در Cat6 و پایین تر وجود دارد مورد بررسی و سنجش قرار می‌گیرد.

یک مثال دیگر هم این است که اگر در قرارداد گفته باشید که شبکه استاندارد 100BaseT را رعایت کند باید Test Limit بر روي 100BaseT قرار دهید و در این حالت تمام پارامتر و موادی را که برای 100BaseT لازم است را تست کنید و در این حالت اگر هنگام تست نتیجه 1000Mbs را جواب نداد شرکت پیمانکار هیچ مسئولیتی ندارد حتی اگر تجهیزاتی مثل کابل cat6a برای شما تهیه و نصب کرده باشد به دلیل اینکه خواسته شما 100BaseT است که سرعت 100Mbsرا دارا می باشد.

رفع اشکال شبکه

رفع اختلال شبکه با فلوک

اطلاعاتی که دستگاه تست فلوک به ما می دهد

مواردی که در ادامه گفته می‌شود یک عمده اطلاعاتی می باشد که دستگاه های برند فلوک کنترل بعد از انجام تست فلوک به شما می دهد.

دستگاه های تستر فلوک

مصرف کننده ها به دلیل عدم در اختیار داشتن تجهیزات تست و آنالیز شبکه و به دلیل فروش تجهیزات Remark ، OEM و نامرغوب پسیو شبکه که به راحتی در بازار وجود دارد و به دلیل اینکه تنها راه تشخیص اصل یا تقلبی بودن این محصولات استفاده از تستر جدیدترین محصول مثل Fluke Cable Analyzer  از نوع Permanent این کمپانی دستگاه  DSX-8000 فلوک است.

علت مهم بودن پروژه های تست شبکه بعد از اجرای شبکه پسبو

بعد از کابل کشی یک شبکه کامپیوتری برای اطمینان از نحوه کابل کشی درست و بدون عیب و برای اطمینان از صحیح کار نمودن شبکه و قطع بودن کابل ها باید شبکه را با یک وسیله مورد اطمینان تست کرد و البته باید گفت که تستر های زیادی هم در بازار موجود می باشند که هر کدام با توجه به کارخانه سازنده آن یک سری اطلاعات را در اختیار ما می گذارد بهترین تستر جهان به نام تستر شبکه فلوک ساخت کمپانی فلوک Fluke آمریکاست در دنیا شناخته شده است.

پروژه های تست های آماری فلوک پربز های شبکه

تست آماری پریزهای شبکه با استفاده از تستر فلوک DSX-8000 و یا DTX-1800 که توسط شرکت Fluke Network ایجاد شده است یک عملیاتی می باشد که در این راستا انجام می شود و نتیجه مجموعه این عملیات در قالب گزارش مستقل و جامع به کارفرما ارائه می شود. با توجه به اهمیت نصب صحیح و مکانیزم های شبکه و رعایت استانداردهای لازم کارشناسان شرکت با مراجعه به محل اقدام تست فلوک آماری در پروژه های تست فلوک مکانیزم های شبکه توسط تستر فلوک DSX-8000 و یا DTX-1800 می‌کند.

لیست قیمت تجهیزات و محصولات فلوک

فروشگاه آنلاین ایران فلوک آسمان قشم هم اکنون در ارائه لیست قیمت به روز و با توجه به نوسانات دلار در کشور حرف اول را می زند. تمام قیمت های تجهیزات فلوک در وبسایت ما بصورت ساعتی بروزرسانی میشوند و شما عزیزان می توانید از قیمت در لحظه ی تمام کالا ها و محصولات با خبر گردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نوزده − 15 =