با تخفیف های ویژه جشنواره اردیبهشت ۱۴۰۳ ما آشنا شوید

اطلاعات بیشتر X

تست فلوک یا FLUKE TEST چه اطلاعاتی به ما می دهد؟

اطلاعات تست فلوک

تست فلوک یا FLUKE TEST چه اطلاعاتی به ما می دهد؟

میزان اهمیت تست فلوک برای شبکه چقدر است

تست فلوک در سال های گذشته افراد کمی در مورد تست فلوک و نحوه انجام آن اطلاعات داشتند اما امروزه با گسترش تبادل اطلاعات و البته اطلاع رسانی های گسترده همه افراد در رابطه با تست شبکه اطلاعات نسبتاً خوبی دارند.

به صورت کلی سرعت و کیفیت جابجایی اطلاعات بر روی بستر شبکه را می توانیم اندازه گیری کنیم تستر کابل شبکه هم یکی از محصولات اندازه گیری و تست ارتباطات کابلی بر روی شبکه های کامپیوتری می باشد. میزان اطلاعاتی که انواع مختلف این تست ها در اختیار کاربران قرار می دهند با در نظر گرفتن نوع آن وسیله متغیر می باشد از جمله اطلاعاتی که یک تست خوب در اختیار کارشناسان کابلکشی قرار می‌دهد احتمال قطعی در طول مسیر و میزان متراژ آن می باشد. تمام این دیتا ها را تستر های فلوک به عنوان سرآمد تسترهای جهان نیز دارند.

تستر های فلوک چه چیزهایی را میسنجند

تستر های فلوک چه چیزهایی را میسنجند

در مورد چیستی تست فلوک صحبت کنیم

تست فلوک نمونه ای از این نوع تست هاست که با بهره مندی از محصولات کمپانی عظیم فلوک انجام پذیرفته است و برتری این تست هم نسبت به سایر نمونه ها از آن جایی می باشد که میزان خروجی اطلاعات از این دستگاه به مراتب بیشتر از سایر تست هاست. در این نوع علاوه بر امکان سنجی که روی کابل های شبکه انجام می گیرد تجهیزات و اتصالات طول مسیر و استانداردهای لازم هم بررسی می شود و در درون دستگاه ذخیره و در نهایت می توان یک گزارش کامل را مشاهده کرد.

اطلاعات حاصل از انجام این تست چیست

از تست فلوک می توانیم برای بررسی عملکرد پچ کورد های شبکه پریزها کابل شبکه و البته کیستون های شبکه استفاده کنیم. مشخص شدن درجه کشش و خمش کابل شبکه در تست ارائه می گردد و همینطور متراژ کابل های اجرا شده در پروژه را به صورت گزارش کامل و به صورت فایل pdf نشان می دهد.

در کابل کشی پسیو شبکه کیفیت اتصالات اهمیت بسزایی دارد و خوشبختانه با انجام تست فلوک معلوم می شود در واقع قطعی و یا عدم وجود قطعی در کابل توسط این تست مشخص میشود و اطلاعات خوبی را می دهد.

اطلاعات تست فلوک

اطلاعات تست فلوک چیست

میزان نویز در کابل شبکه و تاثیر آن

تسترهای شرکت فلوک همچنین میزان نویز را هم مشخص می نمایند محلی که نویز در آنها قرار گرفته است را اعلام می‌کنند و همچنین سطح مقاومت و رسانایی کابل ها و محاسبه اهم و مقاومت زوج سیم ها به صورت تک به تک از دیگر مواردی است که توسط تستر فلوک مشخص می‌گردد.

با اجرای خدمات تست فلوک میتوان درجه خلوص مس به کار رفته در آن را مشخص نمود که این ویژگی سبب محبوبیت این محصول شده است.

تشخیص اصل یا غیر اصل بودن کابل شبکه

زمانی که قصد دارید از اصل یا غیر از بودن تجهیزات شبکه اطمینان حاصل کنید می توانید از این تسترها کمک بگیرید. گزارش کامل و درست از لایه فیزیکی شبکه و نوع اتصالات به واسطه تست فلوک اعلام می گردد و البته باید گفت که رشته‌های کابل در تجهیزات شبکه می بایست به صورت صحیح به یکدیگر متصل شوند. بنابراین نحوه وصل کردن آنها اهمیت به سزایی دارد. تستر های فلوک نحوه اتصال و موقعیت اتصال را مشخص می‌سازند و برای کابل کشی شبکه نیاز است که محل دقیق آن مشخص شود سپس باید دستگاهی موجود باشد که بتواند این شرایط را مهیا کند.

تستر Fluke و تست کابل شبکه

تستر فلوک چیست

تستر های DTX-1800 & DSX-8000 شبکه فلوک چه اطلاعاتی را در اختیار ما میگذارند

  • گزارش وجود نویز و محل دقیق آن در مسیر کابل کشی
  • تایید اصلی و غیر اصلی بودن تجهیزات شبکه
  • استخراج متراژ دقیق کابل کشی
  • گزارش اشکالات اتصال پچ پنل و کیستون
  • گزارش وجود کشش خمش بیش از حد و محل دقیق آن در مسیر کابل کشی
  •  تست دقیق و کامل لایه فیزیکی شبکه که شامل کیستون پریز پچ پنل کابل شبکه و چکاپ
  • البته مورد آخر هم گزارش قطع بودن یا ضعیف بودن نحوه اتصال رشته های کابل کشی به کیسون
  • نحوه انجام تست فلوک
  • گزارش میزان خلوص مس در کابل شبکه
  • تست کردن مقاومت و مقدار رسانایی کابل

دیدگاهتان را بنویسید

1 + پنج =