با تخفیف های ویژه جشنواره مرداد ۱۴۰۳ ما آشنا شوید

اطلاعات بیشتر X

چگونه تست فلوک انجام دهیم و پروژه های تست به چه صورت است؟

آموزش روش های تست فلوک

چگونه تست فلوک انجام دهیم و پروژه های تست به چه صورت است؟

پروژه های اجرای تست فلوک

اجرای تست آماری پریزهای شبکه با استفاده از دستگاه تستر فلوک DSX-8000 ساخته شرکت Fluke Network عملیاتی است که در همین سو انجام میگیرد. روش های مناسب برای اجرای این تست در جهت آن انجام میگیرد که وظیفه ی خطیر ارزیابی وضعیت لینک ها و کانکشن های مسی و یا فیبر اترنت مشخص شود. اهمیت این موضوع به قدری است که تمام زیرساخت IT یک سازمان به آن بستگی دارد. امروز زیرساخت و کیفیت آن از اهمیت دوچندانی برخوردار است، زیرا ارتباطات و اطمینان پذیری آن برای سازمان ها و کسب و کار آن ها بسیار اهمیت دارد.

نتیجه ی پروژه های تست فلوک به چه صورتی ارائه میگردد؟

نتیجه اجرای مجموعه ی این عملیات در قالب یک گزارش مستقل و جامع به کارفرما ارائه می‌شود. گزارشات در دستگاه فلوک ذخیره شده و بعد از تحلیل در نرم‌افزار LinkWare Cable Test Management Software به صورت فایل PDF یا XML در اختیار متخصصین مدیریت آن قرار می گیرد. این گزارش نیز دارای مشکلات کمی و کیفی مطابق با استاندارد هر جزء شبکه از کیسون واقع در پریز شبکه تا پچ پنل در رک های اصلی سازمان یا شرکت را مشخص می کند و مستندات قابل تحلیل در اختیار کارشناسان در خصوص عیب یابی قرار می گیرد.

تست فلوک در پروژه ها چگونه است؟

روش های تست فلوک در پروژه ها

نقاط تمایز دستگاه فلوک در تست کابل شبکه چیست؟

از جمله مواردی که در خصوص شبکه و رفع کردن اختلالات آن می‌توان نام برد تکنولوژی پیشرفته دستگاه تستر فلوک است که در خصوص گزارش تست آماری مکانیزم شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه تستر فلوک به مدیران کمک میکند تا در جهت نود های فعال و غیر فعال اطمینان حاصل نماید، اگرچه نود های غیرفعال بصورت معمول تا مدتها نیز مورد استفاده قرار نمی گیرند، اما این کار باعث میشود سریعتر مشکلات شبکه را پیدا کنند. این امر به حدی مهم می باشد که این امکان را خواهد داد تا متوجه شوند که مشکل ایجاد شده در شبکه از سخت افزار است و یا شبکه و یا برنامه کاربردی باعث بروز مشکل گردیده است؟ تستر های فلوک هم بر روی شبکه‌های WLAN کار می‌کنند و حتی توانایی ارزیابی ساختارهای گیگابایت را هم دارند.

روش های اجرای تست فلوک چیست؟

به صورت کلی دو نوع آزمایش برای پروژه های اجرای تست فلوک وجود دارد. نوع اول تست (Channel) می باشد که تست فلوک چنل یک نمونه ساده از آزمایش کابل شبکه است که در آغاز کار باید دو سر کار شبکه را به کیستون وصل کنیم و با استفاده از پچ کورد ها کابل ها را به یکدیگر اتصال دهیم و بعد از آن تست فلوک را انجام دهیم.

اما تست فلوک پرمننت تست کامل تری از تست چنل می باشد و به این صورت است که متخصصین سر خود کابل را کیستون می زنند و به وسیله ماژول های پرمننت کابل را به دستگاه اتصال می دهمد و شروع به انجام تست فلوک خواهند کرد.

راه های انجام پروژه های تست فلوک

راه های انجام پروژه های تست فلوک

استاندارد متراژ در تست فلوک

استاندارد تست فلوک در نوع تست چنل ۱۰۰ متر می‌باشد و در پرمننت برابر ۹۰ متر طول کابل است. این آزمایش را می توانیم در متراژهای متفاوت انجام دهید و پارامترها را بررسی کنیم اما معیار واقعی استاندارد در تست فلوک کابل شبکه ۹۰ متر است.

کابلی که تست فلوک پرمننت رو پاس می‌کند مطمئنا تست فلوک چنل را نیز پاس خواهد کرد. اما امکان دارد کابلی که تست فلوک چنل را باس می‌کند تست فلوک پرمننت را پاس نکند و این به این معنی است که میزان متراژ ۹۰ متری کابل شبکه اهمیت زیادی را دارد.

آموزش روش های تست فلوک

آموزش روش های تست فلوک

چطور سوکت ها و کیستون های شبکه را برای تست فلوک متصل کنیم؟

طریقه نصب سوکت در کابل های شبکه فویل و شیلدار موضوعی است که خیلی از افراد با آن مشکل دارند. اگر کابل مورد نظر را به درستی کیستون نزنید در آن صورت کابل توسط تستر فلوک پاس نمی شود. بنابراین بهتر است که برای شبکه های انتقالی که نیاز به سرعت و حجم انتقال داده بالایی دارند، مثل هلدینگ بانک ها انبارهای بزرگ و دانشگاه‌ها از کابلهای شبکه و تجهیزاتی استفاده بشود که تست فلوک پرمننت (permanent) را پاس می کند و دارای کیفیت بالایی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

12 − چهار =