با تخفیف های ویژه جشنواره مرداد ۱۴۰۳ ما آشنا شوید

اطلاعات بیشتر X

دستگاه تست کابل شبکه چیست و چرا باید از آن استفاده نمود؟

تستر های پیشرفته فلوک Fluke

دستگاه تست کابل شبکه چیست و چرا باید از آن استفاده نمود؟

تست شبکه فرآیندی است که توسط دستگاه های تستر شبکه بر روی کابل های شبکه نوری و مسی به نحوی که پارامتر هایی را به ما گزارش می کند انجام می شود و ما در پایان آزمون کابل به کیفیت لینک و نحوه عملکرد کابل ها پی می بریم و یا اینکه میتوانیم آن لینک را رفع عیب نماییم.

چه تستر کابلی مناسب کار من است؟

با مطالعه مطالبی در رابطه با خرید تستر شبکه که با تستر کابل شبکه و انواع  کاربرد آن و نحوه کار آن در این مقاله آشنا می شوید و با بررسی نحوه کار تستر کابل شما را از آزمایشاتی که برای تست قطعی کابل وجود دارد  مطلع می کنیم و اگر با ما باشید در ادامه این مطلب به اهمیت این تست با تستر کابل  پی میبریم و همچنین با انواع متعدد تستر کابل شبکه از نظر کارایی و تکنولوژی شما را آشنا میکنیم.

تستر شبکه (Network Cable Tester) تستر کابل شبکه چیست؟

تستر کابل شبکه جزء ابزارآلات شبکه می باشد و دستگاهی در خصوص اندازه گیری و آزمایش اتصالات شبکه و  LAN است این دستگاه یک دستگاه ضروری است برای نصب کنندگان شبکه و همچنین برای ادمین های شبکه از ابزارآلات مهم رفع عیب می باشد. متخصصین شبکه و IT بوسیله انواع تستر کابل شبکه عمل عیب یابی اتصالات کابل موجود را انجام  می‌دهد و یا به نصب اتصالات کابل جدید آن کمک کرده و در جهت این کار کیفیت سیگنال را  اندازه گیری می کنند و کارهایی که نیاز به بررسی و تست و جستجو دارند را مشخص میکند.

کاربرد تست شبکه چیست؟

کاربرد تستر کابل به اهمیت کیفیت نصب و راه اندازی کابل کشی شبکه و اهمیت بررسی آن با تستر بستگی دارد و در حقیقت با آزمایش کامل شبکه سطح اطمینان مشخصی به وجود خواهد آمد که لینک ها و اتصالات شبکه توانایی انتقال مطلوب را در خصوص پشتیبانی از ارتباطات داده و اطلاعات ایجاد می سازند.

سپس بعد از نصب تجهیزات پسیو شبکه خواهیم توانست با کمک تستر شبکه همه پریز های شبکه، سوکت شبکه، پچ پنل شبکه، کیستون شبکه و کیسون تلفن را تست کنیم تا قبل از راه اندازی شبکه به عیب و ایرادات احتمالی شبکه پی برده و آن ها را رفع کنیم. همچنین در شبکه هایی که قبلا اجرا شده اند هم مشکلاتی وجود دارد و بازهم تستر شبکه به کمک آن خواهد آمد و می‌توان با آن عیب و محل دقیق عیب یا قطعی آن شبکه را مشخص کرد.

تستر کابل شبکه چه چیزی را اندازه گیری میکند؟

انواع تسترهای کابل شبکه از تجهیزات پسیو شبکه محسوب میشوند و مدیریت اتصالات شبکه را انجام خواهند داد. تستر کابل شبکه پایه یا معمولی که به نام basic tester نیز معروف است، تنها پیوستگی را اندازه گیری می کند و برای این کار وجود یک مسیر رسانا را در انتهای کابل مشخص کرده به سیم کشی درست آن پی میبرد و روش اتصال کانکتورها و یا سوکت شبکه را بر روی آن مشخص می‌سازند. تسترهای کابل شبکه پیشرفته تر مانند فلوک می تواند خصوصیات انتقال سیگنال کابل مثل مقاومت، نویز، میرایی سیگنال و تداخل را اندازه گیری کند.

تستر های پیشرفته فلوک Fluke

تستر پیشرفته فلوک نتورکز Fluke Networks

تستر بیسیک کابل شبکه چیست

معمولاً تسترهای کابل شبکه ی ساده تر یا همان تستر پایه، دستگاهی است که می‌توان آن را حمل نمود و با باتری نیز کار می کند. این دستگاه برخوردار از منبع جریان الکتریکی یک یا چند نشانگر ولتاژ تنظیمی برای سوئیچ و اسکن کردن و بررسی متوالی هر یک از کابل های هادی می باشد. این دستگاه ها امکان دارد که برخوردار از میکروکنترلر و نمایشگر باشد تا فرایند تست را به طور خودکار انجام دهد و نتایج آزمایش را برای کابلهای چند رسانا نشان دهد. سرکابل ممکن است به صورت همزمان به هر دو انتهای کابل اتصال یابد و یا حتی منبع جریان و نمایشگر تست را از هم جدا کرده و تزریق جریان در یک انتهای کابل و شناختن و نشان دادن نتایج در انتهای دیگر آن وجود داشته باشد هر دو بخشی از این تست نیز دارای کانکتور های سازگار با کابل شبکه هستند.

تستر پایه کابل شبکه

تستر پایه کابل شبکه با نشانگر LED

اصطلاحات تست شبکه

و همانطور که اشاره شد برای مطمئن شدن از وجود همه اتصالات مورد نظر و عدم وجود اتصالات ناخواسته در کابل مورد آزمایش از تستر استفاده می گردد. اصطلاحاتی نیز در تست شبکه برای شرایط متفاوت استفاده می گردد به طور مثال وقتی که اتصال موردنظر از بین رفته باشد به این حالت باز یا open گفته می شود و زمانیکه اتصال ناخواسته وجود داشته باشد به این حالت Short یا اتصال کوتاه می گویند. همچنین اگر اتصال به مکان نامناسبی برود یا اتصال دارای دو عیب باشد به طوری که برای اتصالات مورد نظر و درست باز بوده و در اتصالات نادرست اتصال کوتاه شده باشد به آن miswired یا اشتباه سیم کشی می گویند.

دیدگاهتان را بنویسید

2 × یک =