با تخفیف های ویژه جشنواره مرداد ۱۴۰۳ ما آشنا شوید

اطلاعات بیشتر X

تست فلوک کیستون شبکه: کیفیت کیستون ها را چگونه اندازه گیری کنیم؟

چه کیستونی را انتخاب کنیم و تست فلوک کیستون چگونه است؟

تست فلوک کیستون شبکه: کیفیت کیستون ها را چگونه اندازه گیری کنیم؟

در این مقاله قصد داریم تا به شما نحوه تست کردن کیستون های شبکه را با دستگاه فلوک آموزش داده و شما را در مراحل این کار یاری کنیم. پس با ما همراه باشید.

کیستون شبکه چیست؟

کیستون شبکه در واقع یک اتصال مادگی میباشد که در شبکه‌های رایانه‌ای مورد استفاده قرار می گیرد. کیستون های شبکه به صورت عادی بر روی پریز های دیوار و حتی بر روی پچ پنل شبکه نصب می‌شوند و محل اتصال کابل شبکه یا پچ کورد شبکه را فراهم می سازند.

کاربرد کیستون های شبکه چیست؟

از عظیم ترین فواید استفاده از این کیسنون های شبکه مدل های متنوع آن است که گونه های متعددی دارد و در یک پچ پنل استفاده می شود. بصورت شیلدار و بدون شیلد قابل استفاده هستند و می توانند برای اتصال پچ کوردها و کابل ها با تعداد زیادی استفاده شود. کیستون شبکه یا کیستون RJ-45 شبیه به همان جک دیواری استاندارد RJ-11 می باشد که برای اتصال تلفن و یا دستگاههای فکس در کامپیوتر به یک خط تلفن مورد استفاده قرار می گیرد.

چه کیستونی را انتخاب کنیم و تست فلوک کیستون چگونه است؟

تست فلوک کیستون چطور است؟

انواع کیستون کدامند؟

انواع کیستون های شبکه با توجه به جنس کابل شبکه مشخص می‌شود و انواع مختلفی را برخوردار می باشند اگر در ساختار شبکه دنبال سرعت شبکه با پهنای باند ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه هستید می توانید از کیستون Cat5e استفاده کنید. همچنین اگر شما در ساختار شبکه خود دنبال سرعت شبکه با پهنای باند ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه هستید می توانید از کیستون CAT6 استفاده نمایید. کیسون های Cat8 در فواصل پایین‌تر زیر ۴۰ متر سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه مورد بهره برداری قرار میگیرند. بنابراین نوع کیستون ها وابسته به استاندارد کابل شبکه ای است که بر روی آن مورد استفاده است.

راهنمای خرید کیستون شبکه: چه کیستونی بخریم؟

حال با توجه به توضیحاتی که گفته شد سوالاتی پیش می آید: جهت استفاده در پروژه خودمان از چه نوع کیستونی و با چه برندی استفاده کنیم؟ و چطوری از استاندارد بودن کیفیت پهنای باند کالا مطمئن شویم؟

این سوالاتی است که در هنگام خرید این کالا باید از آنها مطمئن شویم تا بتوانیم یک شبکه ساخت یافته و استاندارد را اجرا کنیم می باشند. ما در این مقاله سعی میکنیم راهنمای خرید کیستون شبکه را به شما ارائه دهیم.

چه کیستونی بخریم؟

چه کیستون شبکه ای را بخریم؟

چرا باید کیستون ها را تست فلوک کنیم؟

با توجه به این نکته که رشد کمپانی های سازنده تجهیزات شبکه در عرصه جهانی بیش از پیش می باشد و افزایش دریافت نمایندگی محصولات پسیو شبکه با برند های مختلف در ایران نیز گسترش یافته اند و البته کارخانجات داخلی که به تولید این محصولات می پردازند، مشکلاتی در صنعت شبکه پیش آمده است.

بنابراین جهت استاندارد سازی این محصولات باید کاری انجام می شد که در بین تمام این محصولات به عنوان یک مرجع رسمی در خصوص تست و آنالیز تجهیزات با دارا بودن استانداردهای بین المللی این محصولات را طبقه بندی نماییم.

ما در شرکت ایران فلوک آسمان قشم، شرکت برتر حوزه محصولات فلوک با تکیه بر محصولات شرکت Fluke Networks درخصوص انجام تست فلوک توانسته ایم یک گام هر چند کوچک در خصوص ارتقای این صنعت برداریم.

امید است در پایان این مقاله شما بتوانید یک اطلاعات تکمیلی در رابطه با خدمات تست فلوک کسب کنید و در واقع درک کنید که هدف واقعی از انجام این تست چیست؟

یکی از اقدامات بی نظیر در خصوص پیاده سازی شبکه های ساخت یافته رایانه ای در خصوص انجام تست کابل شبکه به ویژه تست فلوک نمونه کابل و تجهیزات شبکه و تفسیر این تست ها قبل از اجرای پروژه های دیتا و داده ها می باشد.

در خصوص اطمینان از کیفیت کیسنون انتخابی پروژه لازم است که حداقل به صورت رندم و حداقل ۵ درصد از این کالا را انتخاب کنیم و برای بررسی پارامترهای تست فلوک به یک مرجع مطمئن خدمات تست فلوک مراجعه دهیم.

خدمات ایران فلوک به شما در زمینه دستگاه های فلوک

البته شرکت ایران فلوک در این خصوص به هموطنان عزیز این خدمات را ارائه می دهد. شما براحتی میتوانید در پروژه های شبکه های ساخت یافته و پسیو شبکه از کارشناسان ما کمک بگیرید. ما همچنین می توانیم به شما از طریق اجاره دستگاه فلوک DSX 8000 یا DSX 5000 بطور روزانه در پروژه های تست فلوک یاری رسانیم.

پارامترهای تست فلوک مثل NEXT و PSNEXT تاثیر بسزایی بر کیستون های ابتدا و انتهای اتصال کابل شبکه را دارند بر روی دستگاههای Cable Analayzer از قبیل Versiv DSX-8000 قابل اندازه‌گیری هستند و با تحلیل نتایج تست و آنالیز فلوک ارائه گزارش‌های کیفیت کیستون ها مشخص می شود.

چه مواردی را باید هنگام تست فلوک کیستون در نظر بکیریم؟

در خصوص کیفیت کیستون های شبکه در یک پروژه لازم است که از استاندارد بودن کابل هایی که بر روی آن نصب کیسون ها صورت گرفته اطمینان کامل را داشته باشیم و در غیر اینصورت هدروم های تست فلوک بر کیفیت کار تاثیرگذار می‌باشند. نحوه نصب کیستون هم توسط کارشناس تست فلوک در نتایج تست موثر می باشد و البته نکته حائز اهمیت دیگر اینکه نوع دستگاه و سلامت آن و کالیبره بودن دستگاه تست فلوک شبکه تاثیر مستقیمی بر انجام این تست دارد.

در پایان لازم به ذکر است که شما عزیزان می توانید جهت تعمیر، کالیبراسیون و یا بررسی دستگاه های تست فلوک خود به کارشناسان خبره ما مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

4 × سه =